Subject: EELK Karula koguduse pöördumine
From: "Anita Staub" <[email-masked]>
To: "KUM min"
Cc: "[email-masked]", "Kais Matteus" <[email-masked]>, "Reesi Sild", "Aivi Lintnermann" <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Jun 2025 16:17:36 +0300

Tere

Oleme saanud EELK Karula koguduse esindajalt pöördumise, milles on tehtud 
ettepanek Karula Maarja kiriku varemed ja seda ümbritsev 13. sajandist 
pärinev maa-alune surnuaed sundvõõrandada.

Sundvõõrandamine toimub kinnisasja avalikes huvides omandamise seaduse 
alusel, mille § 6 kohaselt on riigipoolseks menetlusosalisteks asjaomane 
ministeerium. Sellest tulenevalt suuname avalduse Kultuuriministeeriumile 
menetlemiseks.

Lugupidamisega

Anita Staub
ehituspärandi osakonna juhataja
Muinsuskaitseamet

[email-masked]
 <https://www.muinsuskaitseamet.ee> www.muinsuskaitseamet.ee
Pikk tn 2, Tallinn, 10123

From: Marje Tanilas <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 17, 2025 4:12 PM
To: Anita Staub <[email-masked]>; Marilin Mihkelson 
<[email-masked]>; Kais Matteus 
<[email-masked]>
Subject: Karula koguduse nõukogu avaldus koos seletuskirjaga Karula kiriku 
varemete sundvõõrandamise alustamiseks

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

Nagu möödunud aasta augustikuisel kokkusaamisel kokku leppisime, palume 
alustada sundvõõrandamise protsessiga. Meie poolt takistusi pole

 Olime ootamas Maakivi OÜ-t aruannet, aga kuna saadetud aruanne oli täis 
vigu ja otseseid valesid, siis nüüd me ei loodagi enam neilt faktipõhist 
aruannet saada.

Aga me soov on edasi liikuda, ja ka Konsistoorium on olukorda kaalunud ning 
kirikuvalitsus on andnud kogudusele loa, et Eesti riik vastavalt seadusele 
varemed ja kaitsealuse kalmistu  võõrandaks.

Õnnistussoovidega

Teie vastust ootama jäädes

Marje Tanilas

projektijuht, juhatuse sekretär

5094360